המומחיות שלנו

שתלים ושיקום

צרו קשר עכשיו!

שתלים ושיקום

שתל נועד להחליף את שורש השן המקורי, שבשל סיבות שונות – דלקת, עקירה, חבלה וכדומה – אינו מתפקד או חסר. שתל מושתל בעצם הלסת בִמקום השורש המקורי. השתלים עשויים מטיטניום, אשר הוכח במחקרים רבים כמתכת הנאחזת היטב בעצם, ושאינה מעוררת תגובות דחייה של הגוף, והם למעשה בורג שמושתל ללסת בתהליך כירורגי. על השתל מורכבים חלקי השיחזור בהתאם לתכנית השיקום הסופית.

שתלים מתאימים לרוב האוכלוסייה, חוץ מאשר לאנשים החולים במחלות מסוימות, בדלקות כרוניות או שמצבם הבריאותי אינו מאפשר השתלה בשל סיבה אחרת.

בדיקת התאמה לטיפול זה כוללת בדיקה מקיפה של רופא השיניים. יש לתת את הדעת  לשלושה גורמים עיקריים: הראשון שבהם המצב הבריאותי הכללי – מחלות שונות העלולות למנוע התאמה לביצוע שתלים. השני הוא מצב החניכיים – במקרה של מחלת חניכיים אגרסיבית לא ניתן להשתיל שתלים ללא שליטה על המחלה. השלישי הוא מצב עצמות הלסת – מבחינת מימדי אתר ההשתלה וקרבתו למבנים אנטומיים. אחוזי ההצלחה בטיפול באמצעות הם גבוהים מאוד. עישון, מחלות חניכיים והגיינה אוראלית לקויה מפחיתים את סיכויי הצלחת הטיפול.

ישנה חשיבות רבה לתכנון מוקדם של מיקום השתלים אצל הרופא המשקם בהתאם לתכנית הטיפול שנקבעה למתרפא. תכנון נכון ועמדה מדוייקת של השתלים בהתאם לתכנון הם המפתח להצלחת השיחזור הסופי. לעיתים יש צורך בפעולות כירורגיות מקדימות כגון תוספות עצם למיניהן וזאת כדי לאפשר התקנת שתלים במיקום אופטימלי שיבטיח הצלחה פונקציונאלית ואסתטית של השיחזור הסופי על גבי השתלים.

קיימות שתי שיטות עיקריות והשיטה משתנה בהתאם למטופל ולטיפול עצמו. קיימים מקרים שבהם השתל מושתל בשלב אחד ונותר עם כיפת ריפוי חשוף לחלל הפה. ברוב המקרים ההליך מתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון מחדירים את השתל מתחת לחניכיים. לאחר זמן המתנה המשתנה בהתאם למטופל וללסת המושתלת, מתבצע השלב השני בו נחשף השתל מעל לחניכיים.

שיקום הפה בעזרת שתלים הינה דרך טיפול מקובלת המהווה חלק בלתי נפרד מרפואת השיניים המודרנית. לשיטת טיפול זו יתרונות רבים: סיכויי הצלחת הטיפול בעזרת שתלים הינם גבוהים ולטווח ארוך. השתלים תורמים לשיפור התפקוד, האסתטיקה ואיכות החיים של המתרפא. על גבי השתלים ניתן לבצע שיחזורים קבועים כגון כתרים, גשרים המשלימים חוסר של מספר שיניים, לסת שלמה משוחזרת באמצעות שתלים וכתרים, תותבות מוברגות לשתלים או נשלפות.

היתרונות בשימוש בשתלים 

  • שתלים דנטלים נותנים תחושה הדומה לשיניים הטבעיות. השתלים עוברים אינטגרציה לתוך מבנה העצם ועוזרים בשמירה מפני אובדן העצם והחניכים, אשר מתרחשת לרוב אחרי הרכבת גשרים או תותבות נשלפות
  • שמירת שיניים: אין צורך לפגוע בשיניים בריאות על ידי השחזתן, כדי להשלים שיניים חסרות. יש לכך השפעה ארוכת טווח בשימור שיניים בפה. זהו טיפול שמרני יותר משיקום באמצעות גשר קונבנציונלי
  • ביטחון: הוספת שתלים דנטלים במקרים של תותבות שלמות מאפשרת לקבל שיפור משמעותי ביציבות ותמיכה של התותבת
  • הצלחה: שיעור ההצלחה בשתלים דנטלים הוא גבוה מ-95%. זו אפשרות מצוינת להשלמת שיניים חסרות.

סוגי השיקום על גבי השתלים

א. כתר – במקרה של חוסר שן בודדת.
ב. גשר – כשחסרות מספר שיניים. מורכב על מספר שתלים.
ג. תותבות – בלסת מחוסרת שיניים, עם 2-4 שתלים.
ד. גשר מודבק או מוברג – בלסת מחוסרת שיניים שהוכנסו בה 6 שתלים ומעלה.

שיקום על שתלים

תותבות על שתלים